Ilizarov-notities #24 | Balans

Ilizarov-notities (c) L. Rugebregt 2013

Na de laatste ‘deprimerende’ ilizarov-notities is het onderhand tijd om de boel weer uit te balanceren door een flinke shot positiviteit in de mix te gooien. Balans. Daar hou ik van, letterlijk en figuurlijk, variërend van twee gelijke benen – *knipoog* – tot mentaal en fysiek in balans zijn.

Misschien kun je je nog herinneren dat ik een tijdje geleden met fysiotherapie tot de conclusie moest komen dat ik geen vooruitgang meer boekte en last had van pijn in mijn rechterheup. Die pijn werd veroorzaakt door een geïrriteerde slijmbeurs en hierdoor lukte het niet om weer ‘gewoon’ te leren lopen. Dit was zo demotiverend en frustrerend dat ik besloot een andere weg te willen ‘bewandelen’.

Al vrij snel vond ik Raquel van der Klei, fysiotherapeut en acupuncturist, die mij in alle eerlijkheid vertelde dat ze er niet zeker van was of ze mij wel kon helpen, maar dit zeker wel wilde proberen met een combinatie van dry needling en acupunctuur. Dry wat?! Eigenlijk is dat een soort ‘westerse acupunctuur’ waarbij met een dun (acupunctuur)naaldje door de huid heen ‘triggerpoints’ in onderliggend spierweefsel worden aangeprikt en gestimuleerd. In mijn geval zijn er behoorlijk wat triggerpoints van mijn onderrug tot mijn onderbeen ‘onder handen genomen’.

In alle eerlijkheid: ik vind dry needling niet prettig – als blikken konden doden lag Raquel vorige week  bijvoorbeeld in een smeulend hoopje op de grond naast de behandeltafel – maar inmiddels is mijn slijmbeurs na drie maanden weer rustig, ligt de focus nu meer op de knie die het extreem moeilijk heeft door de (onnatuurlijke) standsverandering én heb ik eergisteren te horen gekregen dat ik heel langzaam weer op mag gaan bouwen met sporten! Dit doet mijn mentale balans natuurlijk ook alleen maar goed :)

Binnenkort zal ik dus weer een bezoek brengen aan de sportschool waar ik al meer dan twee jaar niet meer ben geweest om eens flink hard… te gaan fietsen. Tja, je moet ergens weer beginnen met opbouwen hè…

Volgende week een blogpost over de pilates oefeningen die ik doe om mijn eens zo flexibele gewrichten en spieren weer ‘back in shape’ te krijgen.

VOLG JE MIJ AL OP
TWITTER | INSTAGRAM | BLOGLOVIN’ | PINTEREST

Quote - Image (c) L. Rugebregt 2013 .

Posted on: 7 november 2013, by : Liselore

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *